El tribut del Cèsar (1782), John Singleton Copley
La Paraula de Déu ens
interpel·la i ens fa reflexionar un dia darrere l'altre. Sovint, hem sentit
allò de "al Cèsar el que és del Cèsar i a Déu el
que és de Déu". Però, què ens està dient açò? Durant molt de
temps he pensat que ací Jesús estava oposant les coses mundanes, civils, a les
religioses, que fan referència a la relació homes-Déu, però hui crec que va
molt més lluny, a Jesús no li interessava gaire la religió, sinó les
persones, les seues vides, ja que tots són fills seus i tots hem
sigut creats a la seua imatge i semblança, per tant, amb la mateixa dignitat i
llibertat.
Déu a tots els homes els ha
donat dignitat, però al món hi ha grans desequilibris que provoquen
que no tots gaudim de les mateixes oportunitats, per tant, hi ha gent que viu
amb una dignitat disminuïda. Aquests són els pobres, els que
pateixen els desequilibris del món, les seues injustícies, i són a ells, sobretot, als qui els regalarà la plenitud de joia i felicitat. A més a més,
Déu també ens ha regalat el do de la llibertat, però l'ús que hi fem d'ella, de
vegades, molt sovint provoca que la dignitat de molts homes també estiga
mancada.
La gran temptació de l'home és
fer responsable a Déu de les injustícies del món, de tot allò
que volem, desitgem i no podem aconseguir, i no podem gaudir perquè no som
déus, encara que ho pretenguem; però Jesús ens fa fer un gir respecte
al qual reflexionar. Tal vegada la qüestió no siga el dret del món,
sinó el dret del Creador. No és a Déu aquí haurem de donar
contes? No es Déu qui ens ha donat el gran regal de la vida? No som tots iguals
amb dignitat i llibertat?
Si el món jueu de l'època de
Jesús sentia que el poder del Cèsar era opressor pels seus impostos,
hui el món nostre considera que és Déu l'opressor per manca de llibertat a
l'home davant d'Ell, sense adonar-se que al voler alliberar-se d'una
moral, d'uns principis ètics, humans cauen amb l'opressió del poder, dels
prejudicis, de l'ego, etc., que són, sense dubte, els que provoquen els
desequilibris del món, fan que molts dels nostres germans no puguen
gaudir de la dignitat que Déu els dóna i que han de rebre en la plenitud
de la joia del Regne.
R. N. N.
|
Comentarios
Publicar un comentario